CPQ-ware is een toonaangevende software voor configure-to-order oplossingen, ontwikkeld door het Gentse bedrijf Aware NV.
Make an enquiryMet CPQ-ware kan een bedrijf snel en nauwkeurig offertes opstellen, waardoor de verkoopcyclus wordt verkort en de tijd die nodig is om deals af te sluiten wordt verminderd.
CPQ-ware elimineert handmatige processen en menselijke fouten, wat resulteert in een hogere nauwkeurigheid van offertes, bestellingen en contracten.
Een online productconfigurator is een essentieel hulpmiddel voor bedrijven in de hedendaagse digitale markt. Het stelt klanten in staat om producten naar hun eigen specifieke behoeften en wensen aan te passen, waardoor de betrokkenheid en tevredenheid van klanten toeneemt. Dit leidt weer tot een hogere klantloyaliteit en kan bedrijven helpen zich te onderscheiden van de concurrentie.
CPQ-ware kan uw sales medewerkers en klanten helpen om snel en nauwkeurig complexe producten te configureren op basis van de specifieke behoeften van klanten.
Wanneer één prijs niet volstaat en u gebruik maakt van productgroepen, klantengroepen, individuele kortingen enz. dan is een online prijsconfigurator een grote tijdsbesparing.
De productie van complexe producten en op maat gemaakte oplossingen, kan aanzienlijk profiteren van een CPQ-oplossing. Klanten krijgen een realistisch beeld van het product voordat ze het kopen. CPQ kan helpen om het productconfiguratieproces te stroomlijnen, de efficiëntie van de verkoopcyclus te verbeteren en de nauwkeurigheid van offertes te verhogen.
KMO-bedrijven hebben vaak beperkte middelen, zeker in sales en marketing. CPQ-ware optimaliseert en automatiseert de verkoopprocessen, waardoor tijd wordt bespaard en de productiviteit wordt verhoogd.
Bedrijven met productconfiguratoren meer inzicht krijgen in de behoeften en voorkeuren van hun klanten. Door het IKEA-effect is er een cognitief vooroordeel waarbij consumenten een hogere waarde toekennen aan producten die ze zelf (deels) hebben gemaakt of samengesteld. Het effect treedt op omdat het zelf samenstellen van een product een gevoel van prestatie en eigendom oproept bij de consument. Het zorgt ervoor dat consumenten zich meer verbonden voelen met het product.